dinsdag 20 september 2011

Golven van Genade


strand_golven.jpg (721×349)

De genade van God is als de golven van de zee op het strand

Genadig is de HEER: wij zijn nog in leven! Zijn ontferming kent geen grenzen.
Elke morgen schenkt hij nieuwe weldaden. – Veelvuldig blijkt uw trouw!
Klaagliederen 3:22-23

Zonder de genade van God zouden we verloren zijn
Want God in zijn woede zou   als een orkaan-storm op zee kunnen zijn, 
maar in Zijn Genade is Hij als een vredige oceaan golf.

God houdt heel erg veel van ons, maar het maakt Hem verdrietig als we tegen zijn wil in gaan.
Het maakt Hem verdrietig als we bewust zondigen.

Weet je nog hoe het aanvoelde toen er iemand van wie je zoveel hield je verdriet heeft aangedaan?
Ik geloof dat je erg teleurgesteld zult zijn geweest. Misschien werd je erg boos. 
Maar je was wel gewillig te vergeven, ondanks de pijn die je voelde.

Als we God op dezelfde plaats zetten, kunnen we ons veronderstellen hoe de Vaders hart zich voelde. Maar Zijn genade demonstreert ons dat Hij ons een kans wil geven, ondanks al hebben we het verpest.

Het mooie van God is wat Hij zegt in Zijn woord:

Belijden we onze zonden, dan zal hij, die trouw en rechtvaardig is,
ons onze zonden vergeven en ons reinigen van alle kwaad.
1 Johannes 1:9

Ik hou er van om op het strand te wandelen. Deze zomer ben ik ook op het strand geweest. Ik hou van het geluid van de zee. De zee lucht is verfrissen en geeft iets rustgevend. 

De golven van de oceaan vind ik wonderlijk.
Elke keer komt er een golf en maakt het strand schoon met zijn golven.
Elke keer als er een golf water op het strand komt, dan neemt het wat zand mee naar de zee van de ene plaats naar de andere plaats. Als resultaat, de golven, het zand en het strand veranderen steeds.

God handelt af met onze zonde op dezelfde wijze, als de zee met het zand.
Hij wast onze zonde met Zijn golven van Genade, en reinigt ons van al onze zonden.

Jezus heeft alles aan het kruis betaald voor al onze zonden.. 
God vaagt onze zonden weg, Hij werpt ze in de diepte der zee

Opnieuw zult u zich over ons ontfermen
en al onze zonden tenietdoen.
Onze zonden werpt u in de diepten van de zee.
Micha 7:19

stilte2.jpg (1000×363)

Al mijn misstappen
Al mijn ongehoorzaamheid
Al mijn rebellie
Alles wat ik ooit verkeerd heb gedaan
Het is niet mooi om te zien

Maar ze werden weggevaagd
door een machtige golf
een machtige Golf
van de Almachtige God

Alles ligt achter mij
Niets vind je terug
Ze zijn geworpen
in de diepte der zee
Mijn zonden zijn 
vergeven
en vergeten
Ze zijn geworpen
op de bodem
van de oceaan
Heel diep
Heel diep
in de zee

@Silvia
22 Augustus 2010


Geen opmerkingen:

Een reactie posten