donderdag 23 juni 2011

De tegenwoordigheid van God



Ik zie U in de morgen
Ik zie U in de middag

Ik zie u wanneer het avond word
Ik zie U de gehele dag

U bent met mij in de morgen
wanneer het daglicht schijnt

Ik voel U in de zachte wind
als een zachte omhelzing

Ik voel u ... als een regendruppel
zachtjes valt op mijn gezicht

Ik hoor U wanneer het dondert
en het lijkt of de wereld ten onder gaat

Ik hoor U zachte fluistering
U zegt: Wees niet bang, Ik ben je vriend

Ik hoor U als de vogel zingt
en in het geluid van het zoemen van een bij

Uw stem is sterk en trillend
in de golven van de stormachtige zee

Ik zie, ik voel, ik hoor
U bent daar ... in alles wat ik doe

U leid mij, U beschermd mij
tot het eind van mijn leven

O Heer, U bent wonderbaarlijk
Waar ik ook ben
Waar ik ook kijk
Heer, U bent overal